Domaći čokoladni namaz s lješnjacima (homemade nutella)

Do Božića je samo još 18 dana pa je vrijeme da i blog poprimi blagdansko ruho. Čini mi se da smo još nedavno slavili Novu, 2016. godinu a sad je ona već na izmaku. Ne znam kud je proletjelo svo ovo vrijeme. Stoga se moramo pobrinuti da ju ispratimo sa stilom, no, nemojte me krivo shvatiti, to ne znači da moramo pretjerivati sa svime i u svemu. Najvažnije je da ovo vrijeme posvetimo svojim najdražima i da svi zajedno uživamo u malim stvarima koje ovo vrijeme čine najljepšim vremenom u godini

Svi znaju da ja cijelu godinu živim za ovo i da se kao dijete veselim Božiću. Neki bi rekli da sam naivna, zapravo, sigurna sam da ima onih koji tako misle, jer se ovom dobu, suprotno mom mišljenju, ipak ne vesele svi koliko i ja. Ja sam jedna od onih koja bi, da može, božićno vrijeme produžila i koja bi najradije okitila svaki kutak u domu. No, svjesna sam da ima i onih kojima je sve to previše i to poštujem. Baš sam neki dan pričala kako volim to što su u ovo vrijeme svi nekako veseliji, opušteniji, bolji jedni prema drugima, kao da zaborave probleme ili se barem trude zaboraviti ono loše što im se izdogađalo i usredotoče se napokon malo na ljepše stvari i događaje. Kao da u ovo vrijeme napokon svi gledaju ljepšu stranu u svakom danu i budu pozitivniji. No, kažu mi, da bi ljudi trebali biti takvi cijele godine. Što zapravo i jest istina. I ja bih voljela da je tako, no s druge strane, nije uvijek moguće sve gledati kroz ružičaste naočale. Definitivno bi ljudi trebali biti pozitivniji no, kad već to nije uvijek tako, jer živimo u vremenu kakvom živimo, sretna sam što barem godinu završavamo onako kako bismo trebali živjeti. Iako, bilo bi krasno da je tako svih 365 dana u godini i sigurna sam da ima ljudi koji žive takvim životom veći dio godine a ne samo mjesec dana.


Da ne duljim, i sama ću vam kroz blog i priče pokušati barem malo uljepšati ovu blagdansku sezonu te vam dati nekoliko ideja kako biste i vi mogli uljepšati nečije blagdane. Za početak sam vam pripremila recept ali i odličnu ideju za božićni poklon za nekoga tko voli slatko. Znam da je danas na tržištu dostupno mnoštvo eurokrema i raznih čokoladnih namaza no samo jedna je nutella. Stoga sam i sama odlučila napraviti svoju verziju tog čuda od čokolade i lješnjaka te sam se bacila na istraživanje a onda i eksperimentiranje u kuhinji. Moram reći da sam za prvi put i više nego zadovoljna namazom koji sam pripremila jer je lijepo maziv, kremast i ukusan. Možda okus nije identičan nutelli, što nisam ni očekivala, ali definitivno i u ovom slučaju vrijedi "Happiness is Homemade". U nastavku dijelim recept s vama te vam preporučam da ga i sami isprobate i da jednu malu slatku teglicu domaće nutelle poklonite nekome tko vam je drag. Ili, još bolje, napunite staklenku poput mene, dodajte mašnicu, poruku s božićnom čestitkom i stavite svoj namaz pod nečije božićno drvce. Zamislite iznenađenje i osmijeh na licu onoga tko će otvoriti svoju staklenku sreće iz koje će se širiti neodoljiv miris čokolade i lješnjaka.


Sastojci:
 
  • 90 g lješnjaka
  • 140 g mliječne čokolade
  • 1 žličica kakaa
  • 1 žlica šećera u prahu
  • 1 - 2 žlice biljnog ili lješnjakovog ulja
  • 50 g tamne čokolade za kuhanje
  •  pola vanilin šećera
 
Priprema:

Dno kalupa prekrijte papirom za pečenje pa zatim po papiru rasporedite lješnjake.
Zagrijte pećnicu na 170°C. U zagrijanu pećnicu stavite kalup s lješnjacima i pržite ih nekih 10-15 minuta.
Ohladite lješnjake i potom ih ogulite, koliko dobro možete (ne smeta ako ponegdje ostane malo ljuskice).
Oguljene lješnjake u blenderu usitnite što je sitnije moguće. To je bitno jer će vam na taj način kasnije namaz biti lijepo kremasti i bez grudica.


Potom usitnjenim lješnjacima dodajte ulje, šećer u prahu, kakao i opet blendajte.
Čokoladu otopite ili na pari ili u mikrovalnoj pećnici.
Zatim i otopljenu čokoladu dajte u smjesu pa opet miksajte u blenderu da se sve dobro poveže i dobije lijepa glatka smjesa bez grudica.

Ukoliko vam ostanu kakve grudice, procijedite namaz kroz cjedilo, no to ovisi o tome koliko ste dobro izblendali sastojke zato blendajte malo duže kako bi smjesa bila glatka.

Napunite staklenku i ohladite a kasnije uživajte u finom kremastom namazu.


U slast!

0 komentara :